Domowe sposoby na opuchnięte kostki

0
50
views
domowe sposoby na opuchnięte kostki

Każdy zna to uczucie: ciężkie, opuchnięte kostki po całym dniu pracy. To bardzo nieprzyjemny problem, z którym boryka się wiele kobiet. Choć pojawia się często nie do końca wiemy jak sobie z nim radzić. Jest zbyt mały, by pójść z nim do lekarza i zbyt duży, by go bagatelizować. Jak więc radzić sobie z opuchniętymi nogami? Czy są na to jakieś sprawdzone, domowe sposoby? I czy problem ten jest rzeczywiście zbyt mały, by wybrać się z nim do lekarza?

Dlaczego nogi puchną?

Obrzęk pojawia się szczególnie wtedy, gdy długo znajdujemy się w jednej pozycji, siedzącej lub leżącej. Dzieje się tak, ponieważ pracujące wówczas mięśnie naciskają na głębokie żyły, przez co krew nie może swobodnie przepływać. W żyłach zwiększa się ciśnienie, co powoduje obrzęk. Opuchlizna pojawia się także w czasie upałów. W przypadku kobiet opuchlizna może być też skutkiem zmian hormonalnych.

Ćwiczenia na ciężkie i spuchnięte nogi

Ćwiczenia wykonywane między długotrwałym siedzeniem czy staniem uruchamiają pompę mięśniową i umożliwiają przepływ krwi. Ćwiczenia nie muszą być trudne, skomplikowane czy męczące. Wystarczy dostarczyć mięśniom trochę ruchu. Sprawdzi się zarówno kilkuminutowy marsz jak i stawanie na palcach. Aby usprawnić krążenie możesz codziennie w domu np. wieczorem, przez chwilę wykonywać tzw. rowerek. Ćwicz stopą zadzierając ją do góry, a następnie ciągnij maksymalnie do podłoża, to tzw. point i flex. Inną możliwością jest rolowanie bosą stopą piłkę lub wałek.

Zdrowa dieta

W tym wypadku, jak w wielu innych, podstawą są warzywa i owoce. To właśnie one zawierają substancje hamujące procesy miażdżycowe i wzmacniające naczynia krwionośne. Te substancje to między innymi foliany i witamina E. Dodatkowo zawarty w warzywach i owocach potas reguluje gospodarkę wodną. Jeżeli masz problem z puchnącymi kostkami powinnaś zrezygnować z fast foodów, chipsów i słodyczy. To one zatrzymują wodę w organizmie.

Garderoba

Obcisłe ubrania, niewygodne, wysokie buty to sprzymierzeńcy opuchniętych nóg. Pończochy zamień raczej na specjalne rajstopy przeciwobrzękowe. Możesz je dostać w każdej aptece. Jest to również dobre rozwiązanie w przypadku pojawienia się żylaków.

Dodatkowe sposoby

Jeżeli musisz długo stać staraj się maszerować w miejscu, to ułatwi swobodny przepływ krwi. Pij dużo wody i unikaj gazowanych napojów. Im więcej będziesz piła, tym łatwiej będzie pozbyć się toksyn z organizmu. Co niweluje obrzęk. Spożywaj jak najmniej soli, bo zatrzymuje ona wodę w organizmie. Stosuj kwaśne kąpiele oraz do kąpieli stóp dodawaj olejku lawendowego. Orzeźwi to skórę i zniweluje zmęczenie. Unikaj sauny i często masuj stopy.

Specjalistyczne preparaty

Możesz stosować doustne środki farmakologiczne lub maście domiejscowe. Maście są łagodniejsze, mniej inwazyjne i ich zaletą jest natychmiastowy, łagodzący efekt. Niektóre środki oprócz substancji przeciwobrzękowych zawierają również heparynę- środek działający przeciwzakrzepowo i przeciwzapalnie. Żele i maście można stosować również na rajstopy. Efekt spotęguje używanie maści z rajstopami uciskowymi.

Podsumowanie

Opuchlizna na nogach to naturalny efekt podczas przyjmowania pozycji utrudniającej płynięcie krwi. Można jednak łatwo z tym walczyć. Jeżeli podane sposoby nie przynoszą oczekiwanych efektów należy wybrać się do lekarza, gdyż długotrwała opuchlizna może świadczyć o chorobach nerek lub wątroby.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here